Νηπιαγωγείο
Μια ειδική κατηγορία εκπαιδευτικής ρομποτικής συνιστούν τα προγραμματιζόμενα παιχνίδια τύπου Logo τα οποία βρίσκουν ιδιαίτερη εφαρμογή στην προσχολική και στην πρώτη σχολική ηλικία.
Επαφή με τη ρομποτική - Καθοδηγώντας τη μέλισσα
Γενικά στοιχεία: Η συνεδρία μας είναι χωρισμένη σε δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα έχει ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τι είναι η ρομποτική και τα προετοιμάζει σε θεωρητικό επίπεδο. Η δεύτερη ενότητα είναι και η πιο σημαντική. Τα παιδιά θα κινήσουν τα ρομπότ προγραμματίζοντας τα με απλές κινήσεις.
Θεματική Ενότητα: Όπως και τα μαθήματα, έτσι και αυτές οι δραστηριότητες είναι βασισμένες πάνω σε μία θεματολογία. Στις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν οι θεματικές ενότητες είναι τα χρώματα, τα σχήματα, τα ζώα, τα τρόφιμα, λαβύρινθοι και παραμύθια.
1η Ενότητα: Κατά την προέλευση τους τα παιδιά συγκεντρώνονται στην αμφιθεατρική αίθουσα. Η αίθουσα είναι χωρητικότητας 60 ατόμων. Διαθέτει videoprojector και ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ακόμη υπάρχει ρομποτική πίστα επιδείξεων για την πρώτη γνωριμία των παιδιών με την ρομποτική. Στόχοι της πρώτης αυτής ενότητας είναι να μάθουν τα παιδιά βασικά πράγματα για την ρομποτική μέσα από τη σχετική παρουσίαση που θα ακολουθήσει. Υπάρχουν έννοιες που τις ακούμε και χρησιμοποιούμε καθημερινά, αλλά όχι πάντα με τον σωστό τρόπο. Τελειώνοντας αυτή την ενότητα τα παιδιά θα ξέρουν να απαντούν σε ερωτήματα όπως:
- Τι είναι ρομπότ;
- Ποια η διαφορά ενός ρομπότ και μίας μηχανής;
- Ποια είναι τα βασικά μέρη ενός ρομπότ;
- Πως δουλεύουν τα ρομπότ;
2η Ενότητα:
Χωρίζονται σε ομάδες των 10 ατόμων στις 2 αίθουσες. Κάθε ομάδα παρακολουθεί τις σχετικές οδηγίες που θα δοθούν από το δάσκαλο για τη λειτουργία της ρομποτικής μέλισσας και ξεκινάει να τις εκτελεί πάνω στις διάφορες πίστες με θέματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα.
Τα παιδιά που έχουν παραμείνει στο αμφιθέατρο παρακολουθούν βίντεο από την Ολυμπιάδα Ρομποτικής και κατασκευές ρομπότ με Lego, μέχρι να έρθει η σειρά τους να περάσουν στις αίθουσες.
Παιδιά Νηπιαγωγείου
1 ώρα
έως 40 άτομα (τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες από 20 άτομα σε κάθε αίθουσα).